MPEC sponsor TABU 2008-2018

Problemy strony wchodzącej - WEJŚCIA

Autor: 
kz

Tendencje ostatniej dekady zaostrzyły standardy walki o kontrakt. Ogromna agresywność sprawiła, że licytacja to burzliwa batalia o prawo rozgrywania i stanowi już osobny przedmiot rozważań teoretycznych. Aukcje z aktywnym udziałem obu par podzielić można na dwa osobne zagadnienia: problemy strony otwierającej i wchodzącej. To kompleksowo odmienne tematy. Podczas, gdy kanon licytacji strony otwierającej jest lekko zbliżony do jednostronnej, to już licytacja strony wchodzącej sporo się różni od jednokierunkowej.

„W zwolnionym tempie” Krzysztof Ziewacz

 

LICYTACJA DWUSTRONNA

Problemy STRONY WCHODZĄCEJ

WEJŚCIA

  • Wejścia w sile 8/9-16, konstruktywne (co najmniej wskazanie wistu)
  • Skaczące– zaporowe (słabe; 6+ kart na wys. 2 i 7+ kart  na wys.3 -> patrz prawo 321 i algorytm)
  • Kontra wywoławcza 11-14 (16). Partner z siłą 0-9 licytuje na wys. 1. Z siłą (9) 10-11 skacze bilansowo na wys. 2/3. Z większą siłą licytuje kolor przeciwnika, może też skoczyć w końcówkę.
  • Kontra objaśniająca(na dowolnym kolorze), ogólnie na dobrym kolorze 15+ za otwarciem, 18+ przed otwarciem.
  • Wejście1 ba nat (15-17), dalsza lic. jak po otwarciu własnym ba – bez zmian.

 

Korzyści: 

  • utrzymanie się przy grze
  • wskazanie wistu
  • przeszkodzenie przeciwnikom w licytacji

Słabe strony:

  • licytacja dwustronna jest mniej dokładna, zawyżanie i blokowanie licytacji
  • narażenie się na kontrę karną przy opozycji atutowej u przeciwników (dlatego należy wchodzić dobrym kolorem, aby przeciwnicy nie odważyli się skontrować)
  • ułatwienie rozgrywki poprzez ujawnienie rozkładu kolorów i honorów

 

Co potrzeba na wejście kolorem?

  • na wysokości jednego 7-15(17) PC, przyzwoity kolor 5+ kartowy (wyjątkowo bardzo dobry kolor 4 kartowy – co najmniej AKWx, ADWx, KDWx, KD109 )
  • na wysokości dwóch bez przeskoku 10-15(17) PC dobry kolor 5+ kartowy
  • na wysokości dwóch z przeskokiem (2♥/2♠) 6-10 PC dobry kolor 6+ kartowy
  • skaczące wejścia na wysokości 3 i wyżej (można stosować prawo 321 i algorytm) 6-10 PC dobry kolor 7+ kartowy
  • wejście 1BA 15-17(18) PC z zatrzymaniem w kolorze otwarcia
  • cuebid Michaels’a MINI-MAXI Do 10 PC lub od 16 PC
  • Kontra wywoławcza lub objaśniająca

 

 

DALSZA LICYTACJA po wejściu

  • kolor przeciwnikapraktycznie z fitem = inwit tzw. dobre podniesienie
  • kolor przeciwnika skacząco = fit 4-kartowy – układowe dobre podniesienie

Bezpośrednio w kolor partnera blokujące

Nowy kolor – zachęcające NF, 1/2/3 ba z bilansu z zatrzymaniem w kolorze otwarcia przeciwnika

UWAGA: z misfitem i słabą kartą po prostu PASUJEMY na kolor wejścia partnera

Wznowienie

Wznawiamy licytację od 8-miu hołdując idei „pożyczonego króla”. Partner wznawiającego odejmuje sobie 3 punkty czyli ekwiwalent rzeczonego króla i licytuje tak jak do normalnego otwarcia. Nowy kolor forsuje na kółko. Kolor przeciwnika zapowiedziany przez odpowiadającego to co najmniej inwit. Po wejściach i wznowieniach stosujemy Drury. 1 ba obiecuje siłę 11-16 i stopera w kolorze przeciwnika.

 

Kategoria: 
Fatal error: Call to undefined function media_access() in /home/tabu/domains/tabu.tarnow.pl/public_html/sites/all/modules/media_gallery/media_gallery.module on line 290